Monday, October 21, 2013

hasrat / hajat hati

aku sedar tahap kemampuan aku. tapi aku tidak putus harap & berdoa agar satu hari Dia makbulkan doa ku yg satu. aku teringin & mahu pergi belajar di negara org. dpt pengalaman baru, kawan baru, ilmu baru & dugaan baru. hm yah dugaan baru. skrg baru aku mengerti kenapa Dia masih tidak mengabulkan doa aku. haha saat aku mencerminkan diri & menjalani sesi muhasabah diri baru aku tahu alasan nya. kenapa? kerana solat yg hanya lima waktu pun masih terkontang kanting di kerjakan. apatah lagi yg sunat. iman di dada tak cukup kuat. di sana dugaan nya lagi besar. org sana bilang "culture shock" org sini bilang kejutan budaya. 




mungkin pbila iman sudah teguh di hati. mungkin pabila akal sudah tahu membezakan baik buruk
mungkin saat itu Dia akan mengabulkan doa ku itu. insyaAllah




org kata yg pergi sana (fly) semua pandai belaka. semua org ade perasaan dengki.
termasuk aku. aku pun mahu di gelar si bijak yg ke sana. di puji & di sanjung.




kawan kawan, sedara mara sudah dipanggil. tunggu apa lagi?
mari lah kita berusaha di sini utk pergi ke sana kelak :)





the day will come....... insyaAllah






No comments:

Post a Comment